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국제>Global Metro

[Global Korea]Membership discount? high-handedness of large companies .

Membership discount? high-handedness of large companies .

2013년 3월 시내 한 편의점에서 KT 사내 모델이 편의점 미니스톱과의 멤버십 제휴을 시연하고 있다. /KT 제공



It is said that mobile network operators and franchises have been acting high-highhandedly by making small franchisees pay part of the money that is created from providing members a discount.

According to mobile network industry, the three major mobile network operators provide from thirty thousand to hundred and twenty thousand points to the new members depending on their payment amount and term of a contract.

SK telecom, for instance, provide unlimited points to the VIP members.

Mobile network operators are emphasizing the fact that such membership service is only for their members and it is a benefit that the points could be used as cash. However, that is not the real story.

The franchisees say that the partnership discount is high-handedness of large companies.

멤버십 할인? 상인만 봉

이동통신사와 프랜차이즈업체가 할인 제휴를 맺으면서 발생하는 할인 금액 일부 혹은 대부분이 가맹사업자에게 전가되고 있어 이통사와 가맹본부들의 영세상인에 대한 '갑질' 행사가 지속돼왔다는 지적이 일고 있다.

8일 업계에 따르면 현재 이통 3사는 이용 금액, 가입 기간에 연동되는 멤버십 등급에 따라 연간 3만∼12만 포인트를 가입자에게 제공하고 있다. SK텔레콤의 경우 VIP 등급 회원에게는 포인트 무제한 혜택을 준다. 이 멤버십 서비스에 대해 이통사에서는 자사의 가입자들만 누릴 수 있으며 현금처럼 쓸 수 있는 고객 혜택임을 강조한다. 그러나 실상은 그렇지 않다. 이통사와 멤버십 제휴를 맺은 가맹사업자들은 제휴 할인이 대기업의 횡포라고 주장한다.

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